Eerste week in Spanje - Reisverslag uit Entrena, Spanje van Laura Kalberg - WaarBenJij.nu Eerste week in Spanje - Reisverslag uit Entrena, Spanje van Laura Kalberg - WaarBenJij.nu

Eerste week in Spanje

Door: Laura Kalberg

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 September 2014 | Spanje, Entrena

14 september 2013 ben ik naar Canterbury, Engeland gegaan. Nu, precies een jaar later op 14 september 2014 ben ik naar Spanje gevlogen.

In Januari was ik hier al eerder voor twee weken geweest, en in Augustus ben ik hier ook twee weken geweest, maar dit keer heb ik geen terugvlucht geboekt. En dat geeft toch wel een heel ander gevoel.

Het is voor mij nog best lastig om mijn draai te vinden. Dit omdat ik de taal natuurlijk niet spreek. Maar vanaf oktober ga ik naar de universiteit om Spaans te leren. Deze lessen zijn elke maandag tot vrijdag van 9 tot 12. Daarnaast zijn er nog extra lessen van maandag tot donderdag om 12.15 tot 13.45.
Hopelijk kan ik dan in December (het einde van mijn cursus) een aardig woordje Spaans!

Het was de bedoeling dat Marco vanaf 1 september zou werken in een architect bedrijf. Maar (om een lang verhaal kort te maken) hij heeft nooit meer wat van het bedrijf gehoord. En het hij erachteraan gaat wordt hij weggestuurd omdat ze geen tijd heeft. Na zo lang aan het lijntje te worden gehouden heeft hij geen zin meer om daar te werken.
Nu werkt hij voor zijn vader, wat erg god verdient, dus het is allemaal niet zo'n ramp. Hoewel het wel leuker zou zijn als Marco kan werken in een bedrijf dat met zijn studie te maken heeft.
Het voordeel van met zijn vader werken is ook dat hij meer thuis is. Zo werkt hij bijvoorbeeld in de ochtenden en heb ik dan even tijd om aan een film project te werken. Als hij dan weer terug is van werk kunnen we wat leuks doen.

Vanaf oktober ga ik trouwens ook beginnen met werken. Er zijn kinderen uit Entrena dat bijles willen in Engels. Omdat ik hier één van de beste engels sprekende ben willen ze die bijles bij mij volgen. De kinderen die ik nu heb zijn kinderen die naar speciale scholen gaan waar ze ook les krijgen in het engels. Ze willen vooral hun spraak verbeteren. Dus moet ik vooral gesprekjes met ze houden.
Ik ben benieuwd of dit mij bevalt!

We zijn deze week veel bezig geweest met het inrichten en schoonmaken van het flatje. De ouders van Marco zijn nu op vakantie, als zij weer terug zijn gaan we in de flat wonen. Ik kijk daar best wel naar uit. Ik wil graag een eigen plekje hebben, en niet steeds het idee dat ik als gast hier woon.
Ik heb foto's bijgevoegd van de flat. Hij is erg mooi! We hoeven alleen nog decoratie toe te voegen.

Dit weekend zijn de feesten van Logroño begonnen. De opening van dat feest was heel apart. De opening begint om 12.00, maar iedereen loopt om 10.00 in de ochtend al drank te drinken. Ze lopen allemaal rond in zelfgemaakte shirts waar de datum van het feest op staat. Ze verzamelen allemaal op een groot plein en dan doet de burgemeester een speech. Als ze klaar is roept het hele plein: "VIVA Logroño! VIVA Logroño!"
Dan komt er een enorme knal wat de opening aankondigt en begint er een DJ te spelen. Dan gaat het helemaal los en gooit iedereen wijn en ander drank naar elkaar.

Nu is er voor 2 weken lang feest in Logroño. Gister avond zijn we al naar vuurwerk staan kijken. Dit was erg mooi! Bijna elke avond komt er vuurwerk. Aan het eind van de middag ga ik naar mijn eerste echte stieren gevecht. Ik ben benieuwd wat ik er van vind.
Normaal betaal je hier 80 euro voor, maar omdat ze graag willen dat jongeren de traditie vervolgen betalen wij maar 15 euro.

Tijden mijn vorige bezoek heb ik al een show met stieren (koeien) gezien. Dit was meer kunstjes doen met een stier. Ik zal hier foto's bijzetten zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.

Verder doen ik en Marco weleens een fietstocht. Omdat Marco heel veel van fietsen houdt en ik een Nederlander ben vinden we het beide leuk. Tijdens zo'n fietstocht sta ik pas stil in wat voor mooie omgeving ik eigenlijk woon. Volgens mij zullen veel Nederlanders een moord doen om dit natuurgebied in hun achtertuin te hebben!

Dit was zo ongeveer mijn eerste week.
Ik heb het erg naar mijn zin hoewel ik soms ook momenten heb dat ik wel weer lekker thuis wil zijn! Soms is het wel een beetje eenzaam dat ik alleen Marco hier heb. Vrienden maken is op dit moment een beetje moeilijk. Maar ik denk dat dit snel zal veranderen!
Mijn ouders komen binnenkort trouwens op bezoek. Ik kijk hier nu al naar uit!

besos Laura

  • 21 September 2014 - 15:54

    Jos Kalberg:

    Dat is een hele stap die je daar maakt! Ik ken het gevoel dat je de familie thuis mist maar heb geduld, komt allemaal goed.
    Wens je heel veel geluk toe en succes met de spaanse les.
    Groet,
    Jos

  • 21 September 2014 - 16:57

    Liesbeth:

    Hallo Laura,

    Jullie appartementje ziet er echt heel leuk uit! Ik kan me voorstellen dat je zin hebt om daar heen te verhuizen. Misschien kan je ook nog iets aan sport gaan doen om mensen te leren kennen of iets creatiefs?
    Stierenvechten vind ik niet echt iets voor jou, maar wie weet... Ff doorzetten totdat je studie begint en dan zal de tijd gaan vliegen denk ik.

    Dikke kus
    Liesbeth

  • 21 September 2014 - 18:27

    Ruud & Jacqueline:

    Hoi Laura,

    Leuk stukje, we krijgen een goed idee over waar je komt te zitten. Het appartement ziet er heel leuk uit en is al mooi ingericht. Ook wij verheugen erop om jou en Marco gauw weer te zien.

    We spreken elkaar gauw. Groetjes aan Marco en de familie!

  • 22 September 2014 - 10:44

    Oma:

    Hallo Laura,

    Wat een leuk verslag heb je geschreven. We hebben het zelf op internet gevonden.

    Je appartementje ziet er inderdaad heel knus uit, dat is een leuk begin om samen te gaan wonen. Veel succes met je cursus Spaans volgende maand.

    Abrazos
    Opa en oma

  • 23 September 2014 - 15:44

    Opa Koet:

    Hallo Laura,

    Leuk ingericht jullie appartement ! Vrolijk en kleurig!

    Ter ere van wat is er 2 weken feest in Logrono? Dat is knap lang.

    Stierenvechten had ik ook wel eens een keer willen zien tijdens een van de vakanties in Spanje,
    teneinde er zelf een oordeel vellen te kunnen vellen, maar oma zag het niet zitten.
    Gaan Marco en zijn familie daar regelmatig naar toe?

    Heb inmiddels ook je tweede verslag gelezen.
    Ga zo door. Mooie vingeroefeningen om ooit eens correspondent van een of andere krant of zo te worden.

    Knuffel,
    Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Well hi :) Ga mee met mij op reis Have Fun!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 7609

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 14 December 2014

Spanje - Logroño - Entrena

14 September 2013 - 14 December 2013

Minor in Canterbury

Landen bezocht: