Papa en Mama in La Rioja - Reisverslag uit Entrena, Spanje van Laura Kalberg - WaarBenJij.nu Papa en Mama in La Rioja - Reisverslag uit Entrena, Spanje van Laura Kalberg - WaarBenJij.nu

Papa en Mama in La Rioja

Door: Laura Kalberg

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 November 2014 | Spanje, Entrena

Hola a todos!

23 oktober tot 26 oktober waren mij ouders hier. Heel erg leuk natuurlijk, maar ook een beetje een gek gevoel om ze in deze omgeving te zien, zo in een dorpje ergens in Spanje.

Deze dagen lieten we ons vooral op sleeptouw nemen door de ouders van Marco, om de Spaanse gewoontes mee te krijgen en zodat papa en mama kunnen zien hoe mijn dagelijkse leven er ongeveer uitziet.

Op donderdag kwamen ze tijdens de lunch aan (3 uur), dus zijn we eerst gaan lunchen met de ouders van Marco. Donderdag is mijn 'werk' planning lekker druk, want ik heb 3 uur engelse les, en die moesten nog gegeven worden. Dus na de lunch konden mijn ouders even uitrusten en gaven Marco en ik les.
Daarna hebben mijn ouders mijn huisje bekeken en konden we de auto deels uitpakken. Heel fijn om mijn eigen spullen hier te hebben. Nu voelt het meer als mijn eigen huis!
's avonds gingen we Logrono in om tapas te eten in Calle Laurel. Erg leuk en gezellig en typisch Spaans :)

Vrijdag ochtend moest ik naar school. Mijn ouders brachten mij, en tijdens mijn lessen konden ze winkelen. Daarna hebben ze mij weer opgehaald van school en zijn we even Logrono in gegaan.
Na de lunch hebben we een soort toer gemaakt met de auto om de omgeving te laten zien. Die was nu extra mooi omdat alle bomen de rode kleuren krijgen en het erg mooi weer was. Een mooie Indian Summer :)

Zaterdag zijn we gaan kijken naar marques de riscal. Een wijnerij die is ontworpen door 'Frank Gehry'.
Daarna zijn we naar de wijnerij geweest van vrienden van de ouders van Marco. Met een rondleiding door de nieuwe én oude wijnerij. Dit was heel leuk en interessant. Vooral omdat ze bezig waren met het maken van wijn (het was precies de juiste tijd).
Na de rondleiding mochten we ook de wijn proeven, een wijn die nog niet wordt verkocht. En hij was erg lekker!
Papa en Mama kregen zelfs nog een eigen fles, met naam op het etiket!
Hierna hebben we een mountainbike race bekeken waarin Marco's vriend aan meedeed. Dit doet Marco normaal ook, elke zondag morgen. Zijn vriend won de race!
's avonds zijn we weer naar Calle Laurel gegaan. Op zaterdag avond is dit altijd veel drukker en heeft, vind ik, een erg leuke sfeer! We gingen ook met een klasgenootje van mij, om haar ook deze traditie te laten zien.

Zondag zijn we naar een wijn museum gegaan. Hier was alles te vinden over wijn. Erg leuk en interssant. Het was een erg groot museum en we waren dus erg lang binnen.
Na dit bezoek hadden we een familielunch. Wat elke zondag is. En uiteraard met Paella!
Hierna zijn we nog even naar mijn huis gegaan.

Toen was het helaas al weer om :(
Veel gedaan. Het was erg leuk :)
Nu hebben papa en mama tenminste een beetje een idee van waar ik woon. Evelien en Inge moeten ook maar snel komen.

Het is veelste snel gegaan.
Maar...

Ik heb mijn tickets al geboekt voor december!
Dus ik kom jullie snel weer lastig vallen :)

Tot in December!

xxxx

  • 08 November 2014 - 19:44

    Jacqueline:

    Het was een hele leuke tijd in Entrena en wij kijken al uit naar jullie komst!
    Veel liefs van ons allemaal,

    xxx mama

  • 08 November 2014 - 20:17

    Yfke:

    Klink allemaal super leuk! Je mag me in december zoveel lastig vallen als je wilt hoor :D En ik beloof dat ik je ook een keer in Spanje kom lastig vallen als ik mijn diploma heb :)
    xxx<3

  • 05 December 2014 - 11:22

    Evelien:

    Ik had alles natuurlijk ook al van papa en mama gehoord (inclusief bijbehorende foto's), maar leuk om het ook vanuit jou te horen!

    Ik hoop snel langs te komen, maar eerst kom je nog hier :D Het is al bijna zover!
    Tot snel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Well hi :) Ga mee met mij op reis Have Fun!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 7627

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 14 December 2014

Spanje - Logroño - Entrena

14 September 2013 - 14 December 2013

Minor in Canterbury

Landen bezocht: