Vrienden maken en uitgaan - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Laura Kalberg - WaarBenJij.nu Vrienden maken en uitgaan - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Laura Kalberg - WaarBenJij.nu

Vrienden maken en uitgaan

Door: Laura Kalberg

Blijf op de hoogte en volg Laura

23 November 2014 | Spanje, Logroño

Hier in Spanje is het voor mij best lastig om vrienden te maken. Weinig mensen spreken een goed woordje Engels, en mij Spaanse niveau op dit moment net goed genoeg voor een dagje shoppen met de moeder, tante en zus van Marco.

In mijn klas zitten, zoals ik al eerder schrijf, alleen Chinezen. Zij spreken geen Engels en hun Spaans is bijna slechter dan die van mij. Dus erg moeilijk om na school iets gezelligs te gaan doen. Wel ben ik 1 keer met ze uit geweest. Dit was ook nog samen met het Duitse meisje. Maar het was haar laatste week. Het was super gezellig. Eerst zijn we wat gaan eten en drinken in het huis van de Chinezen, en daarna de stad in. Ik heb zelf Spaans gepraat met verschillende Spaanse mensen die ik in de stad tegen kwam!

Elke dinsdag middag geef ik 'Engelse les' aan twee meiden van 22 jaar. Dit is niet echt een les, maar meer het hebben van gesprekken en ze eventueel verbeteren. Eind Januari willen ze namelijk naar Engeland gaan en daar voor onbepaalde periode wonen.
Met deze meiden is het altijd heel gezellig. We praten was, drinken een koffie. etc. Net alsof ik gewoon een middagje met mijn vriendinnen op stap ben.

Zij verteleden mij dat elke woensdag avond er in een cafe Engels en Spaans wordt gesproken. Als een soort uitwisseling van talen.
Ik ben daar nu al twee keer naar toe gegaan. En het is erg leuk. Zo ontmoet je allemaal mensen van verschillende landen. Zoals UK, Amerika, Frankrijk, Hongarije, Spanje, Ierland, etc.
Ik kan daar leuke gesprekken hebben die soms in het Spaans zijn en soms Engels.

In het begin van deze school had ik meiden van Duitsland en Schotland ontmoet. Deze meiden hadden mij uitgenodigd voor het verjaardagsfeestje van het Duitse meisje. Eerst dacht ik: 'Leuk, misschien kan ik wel vaker met ze op stap gaan'. Maar het was het ergste feestje ooit. Al die meiden zijn totaal mijn types niet. Ze zijn het hele feestje lag bezig met het maken van foto's in sexy poses die ze dan vervolgens op social media zetten met duizenden ####. En het erge, de lerares doet ook mee (en zij is nog een mooi verhaal apart)!
Ik voelde mij er totaal niet tussen passen..
Dus dit gaat niet mijn vriendengroep worden ;)

Er is hier nog een meisje in Entrena dat engels kan praten en zij heeft mij gevraagd of ik een keer met haar en dr vriendinnen wat wil drinken. Dit is dan gewoon in Entrena wat fijn is. En wie weet heb ik dan wel een vriendinnen groep gewoon hier in dit dorp :)

Het komt allemaal wel goed :)
Ik verveel me nog niet, heb het druk zat, en kan mij goed vermaken.

xxxx

  • 23 November 2014 - 13:20

    Jacqueline:

    Lieve Laura,

    Fijn dat je je nog zo goed kan vermaken. Het wordt vast makkelijker naarmate je beter Spaans kan. We zijn nu wel benieuwd naar het verhaal over de lerares :)

    xxx mama

  • 03 December 2014 - 22:52

    Lidwien:

    Hoi Laura,

    Ben eindelijk eens je reisverslag gaan zoeken en lezen.....
    Heb het idee dat je nog een beetje "zoekende" bent.Maar ondanks dat heb je het toch wel naar je zin? Als je binnenkort de taal wat beter beheerst gaat vrienden maken ook vast veel makkelijker.
    Ik zie je moeder niet zo vaak en weet daarom ook niet wanneer je naar Nederland komt maar dat is denk ik met Kerst! Dat schiet al aardig op!
    Wie weet kom je nog eens kijken in de bieb,dat zou leuk zijn. Je mist ons vast wel :-) maar niet heus. Wij jou wel hoor.
    Hoe dan ook, hou je taai daar en maak er wat moois van.
    Liefs, Lidwien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Well hi :) Ga mee met mij op reis Have Fun!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 7627

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 14 December 2014

Spanje - Logroño - Entrena

14 September 2013 - 14 December 2013

Minor in Canterbury

Landen bezocht: