Diploma binnen! - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Laura Kalberg - WaarBenJij.nu Diploma binnen! - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Laura Kalberg - WaarBenJij.nu

Diploma binnen!

Door: Laura Kalberg

Blijf op de hoogte en volg Laura

31 December 2014 | Spanje, Logroño

Hallo allemaal ;D

Ik ben weer terug van 2 weekjes Nederland om kerst te vieren, en zal nu in Spanje oud en nieuw gaan vieren.

Eerst nog even over mijn laatste dagjes op school. Want ik heb mijn diploma terug!

Mijn cijfer voor de belangrijkste cursus is een 9,7!!
En de rest van mijn cijfers zijn: 10, 9,5 en een 9!
Super goed dus!
Volgens mijn leraar ben ik nu in niveau B1.
Dat betekend dat ik in 2,5 maand A1 en A2 heb afgerond! Dit had ik echt nooit verwacht.

Na de diploma uitreiking waren er allemaal lekkere hapjes (Tapas). Mijn chinezen klasgenoten kwamen daar uiteraard voor, en waren toen helemaal vergeten om mij gedag te zeggen.
Dit vond ik wel een beetje raar... Maar eerlijk gezegd had ik niks anders verwacht.
Marco kwam mee naar de diploma uitreiking. En al mijn klasgenoten waren erg onder de indruk van zijn knappe verschijning haha.

Na mijn diploma kon ik naar Nederland gaan waar ik ook mijn Nederlandse diploma in ontvangst nam (CMD) en ik mijn vrienden weer gezien heb en mijn familie. Het waren 2 drukke maar leuke weken! (En ik kom in februari weer terug :) )
Om weer thuis te zijn miss je het veel meer. Vooral omdat ik in een leuke periode kwam waarin we veel doen.

Toen ik in het vliegtuig naar huis zat, zat er een gezin voor ons:
- moeder Nederlands
- vader Spaans
- 3 kinderen (half NL half SP)
Dat was heel grappig om te zien. De ouders praten ENGELS met elkaar. De moeder NEDERLANDS met de kinderen en de vader SPAANS met de kinderen.
De kinderen hadden een mooie mix van deze 3 talen waarbij ze de grammatica in alle 3 de talen fout deden.
(Zal zo mijn toekomst eruit zien?)
Ik wilden eigenlijk een gesprekje met ze aangaan, maar heb dit helaas niet gedaan.
Wat wel leuk was, was dat ik alles kon verstaand. Zowel het Nederlands, Engels en het Spaans!

Mijn Spaans gaat steeds beter. Als we in een kleine groep zijn kan ik het gesprek volgen en zelfs wat zeggen.

Vanavond is het nochevieja (nieuw jaars avond) en hebben we een sociaal 5 km handloop event in het dorp. Daarna een groot dinner met de hele familie, en daarna waarschijnlijk naar de stad.

Ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling :D
xxxxxxx

  • 11 Januari 2015 - 18:42

    Jacqueline :

    Lieve Lau,

    We zijn geweldig trots op jou! Twee mooi diploma's kort na elkaar. De kersttijd was geweldig leuk maar ging natuurlijk veel te snel voorbij. Fijn dat je in februari nog een paar dagen kan komen :) Veel succes met het vinden van een baan. Feliz año nuevo ook voor de familie daar.

    xxx mama

  • 19 Januari 2015 - 16:22

    Annemarie Boekema:

    Lieve Laura,

    Erg fijn om te lezen, dat je met zulke geweldige cijfers bent geslaagd voor je examen Spaans. Het spreken en begrijpen zal steeds beter gaan en straks ga je nog in het Spaans denken en dromen!
    Gisteren was je jarig en Gerrit en ik willen je nog van harte daarmee feliciteren. Heb je een leuke dag gehad met Marco en de familie?
    Misschien spreken we je nog als je in februari in Nederland bent.

    Voor straks lekker eten en veel liefs voor jou en Marco.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Well hi :) Ga mee met mij op reis Have Fun!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 7621

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 14 December 2014

Spanje - Logroño - Entrena

14 September 2013 - 14 December 2013

Minor in Canterbury

Landen bezocht: