Het 'echte' leven ;) - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Laura Kalberg - WaarBenJij.nu Het 'echte' leven ;) - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Laura Kalberg - WaarBenJij.nu

Het 'echte' leven ;)

Door: Laura Kalberg

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Uiteraard moest ik er ook aan geloven en heb ik voor het eerst lessen gevolgd in Engeland!

Maandag begon ik lekker laat (1 uur) met Good News Bad News.
En dit viel nogal tegen...
Niet echt een leuk begin en ik zat gelijk te kijken of ik dit eventueel kon laten vallen en een ander vak kon gaan volgen.
De les was erg saai, het ging over (3 maal raden) het nieuws. Maar dan ook veel politiek (want ik dus niet echt interessant vind ;) ).
Ook was de leraar een beetje saai wat de les dan ook niet leuker maakte.

Na deze les ben ik naar Sex and Text gegaan. Dit omdat ik deze les dan kon volgen ipv Good news bad news. En omdat ik stiekem toch een beetje nieuwsgierig was.
En de lessen gaan echt over sex.
Ik zou jullie even een aantekening laten zien:

The evolution of the penis:
- 12,5 cm human
- 4 cm gorillas
- 180 cm blue whales
- for female pleasure
- genetic inheritance
- to impress and threaten other males

Maar het gaat ook over Freud, met Desire en Ego, Super Ego etc.
Deze les was veel interessanter dan Good news Bad news, dat ik eigenlijk meteen besloten had om dit vak te gaan volgen.

Op dinsdag had ik "Youth Studies" met weer een erg leuke leraar die een grappige lach heeft :P Hij verteld alles erg enthousiast. Deze les gaat over young people en alles daarom heen.
Voor mij was het wel erg lastig om aantekeningen te maken. Er werd in deze les namelijk geen powerpoint gebruikt en je moest dus meeschrijven met wat de leraar verteld. Met mijn dyslexie is dat extra moeilijk omdat ik geen idee heb hoe je sommige woorden schrijft.
Gelukkig bestaat er internet en kan ik thuis even alles nalezen en opzoeken :)
Bij alle andere lessen was er wel gewoon een powerpoint dus kon ik meelezen etc. wat erg fijn is als een internationale student!

Tot mijn groot verdriet was mijn spalkje (van je beugel) kapot gegaan. En als dat niet gemaakt wordt groeien me tanden terug in de oude stand. Dus moest ik naar de tandarts.
De tandarts hier doen naar mijn idee alles veel preciezer en met meer aandacht. Ook kreeg ik een bril tegen veiligheid (geen idee waar ik tegen beschermd moest worden).
Dus nu is alles weer in orde met mijn spalkje :)

's avond nog naar de Zumba les gegaan, en dit was echt heel leuk :) Dit wordt dus mijn nieuwe sport elke dinsdag!

Woensdag had ik "screenwriting theory and practice."
Ook hier een leuke leraar die enthousiast verteld.
Dit vind ik een leuke les omdat ik hier erg geïnteresseerd in ben. Aan het eind van de course moet ik ook zelf een korte film schrijven :)

Donderdag les in "Film Sounds". Ook erg interessant en weer een aardige leraar ;).
Na de les ben ik naar de bank gegaan om een UK bank account te maken. Dit scheelt namelijk een hoop extra kosten.
's avonds was er een Student Shopping Night, en ben ik met Rongxin wezen shoppen. Ik wilde een broek passen in de H&M maar man, wat waren er veel mensen! De rij was letterlijk door de hele winkel, dus heb ik de broek maar laten hangen (ookal had ik 20% korting :( )
Wel een leuke ketting gekocht in de TopShop waar gelukkig geen lange rij stond.

Vrijdag was mijn laatste schooldag van de week en begon ik pas om 3 uur... Iets te laat naar mijn idee.
De les was: Advertising in Context en ik had zowaar mijn eerste lerares!
Ook zij was erg vriendelijk en vond het leuk om buitenlandse studenten te hebben omdat advertising overal anders is. (Ik zal dus vaak wat klassikaal moeten delen...)
De les was wel iets anders dan ik had verwacht. Het gaat namelijk vooral over de geschiedenis van advertising en propaganda (wat ik net het minst leuke aan advertising vind)
Maar, ze wil de les aanpassen aan wat wij willen leren, dus wie weet :)

Na de les ben ik met Rongxin, Yuka en hun klasgenoten naar de pub geweest. Dit was erg gezellig.
De pubs in England vind ik echt heel leuk en gezellig. Dus hier zie je me misschien wel elk weekend in ;)

Zaterdag hebben ik en mijn 'zussen' een rust dag gehouden. Gewoon gezellig samen een film kijken (Film met een ontzettend stom einde waardoor in de rest van de dag over die film aan het nadenken was..).

Zondag was wat drukker. We zijn naar de stad gegaan (Rongxin, Yuka en ik) om notebooks te kopen en te lunchen. Omdat Rongxin maandag jarig was hebben ik en Yuka ook wat voor Rongxin's verjaardag voorbereid.
's avonds ben ik nog naar vrienden gegaan om een film avond te houden.

En toen was het maandag. Rongxin werd 20 jaar! Om dit te vieren zijn we gaan lunchen in de stad. Daarna moest ik naar school (van 3 tot 6, vervelende tijden). En na mijn les zijn we met zijn alle uit eten gegaan. Dit was echt heel gezellig :) Na het eten en de pub zijn we terug naar huis gegaan en hebben Yuka en ik haar nog een verjaardagstaart gegeven.

Tijden de les (sex en text) hebben we een film gekeken over een jongen die sex had met zijn eigen moeder. Erg apart. Deze film had te maken met de Theorie van Freud over Desire.


Wat mij opvalt aan de lessen hier is dat de leraren veel meer geïnteresseerd zijn in de leerlingen.

Ik moet nog steeds erg wennen dat, als je hier over straat loopt, je overal vrouwen (van dun tot dik) ik een leggin of panty ziet met een kort shirt erboven. Waardoor je alles lekker kunt zien zitten. Soms die je de strings er doorheen schijnen.
ik snap gewoon niet waarom zoveel vrouwen denken dat het mooi staat. Het is gewoon afschuwelijk.
Ik ga me dus mooi niet aanpassen aan de Engelse gewoontes ;)

Ook erger ik me aan het feit dat Engelse mensen zoveel opscheppen. Ik hoef echt niet 10 keer te horen hoe fantastisch jullie waren in de oorlog, en hoe groot je huis is etc.

En het meest moet ik wennen dat ik mijn trouwe fiets niet meer heb :( Wordt het lopen een beetje zat :P

Maar ik heb het hier wel erg naar mijn zin :)

  • 08 Oktober 2013 - 17:56

    Inge:

    '- to impress and threaten other males' hahahahahahahahaha

  • 10 Oktober 2013 - 18:58

    Hawyin:

    Hi Laura :D

    Heel nice! Haha Sex & Text, echt iets voor jou :p
    Hier wordt je wel gemist hoor :(

    XX

  • 15 Oktober 2013 - 21:17

    Lidwien:

    Hoi Laura,
    Rare vakken daar ! Vooral die "sex en text",maar het zal wel ergens nuttig voor zijn.Dat moet je maar eens uitleggen als je terug bent (: in ieder geval is het leuker dan politiek nieuws.
    Ik denk dat je een mooie tijd hebt daar en dat de tijd vliegt.
    Kun je niet ergens een fiets huren???? Met al dat lopen krijg je natuurlijk wel een goede conditie om straks weer lekker snel te komen opruimen in de bieb !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Well hi :) Ga mee met mij op reis Have Fun!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 7673

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 14 December 2014

Spanje - Logroño - Entrena

14 September 2013 - 14 December 2013

Minor in Canterbury

Landen bezocht: