Het leven hier went snel - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Laura Kalberg - WaarBenJij.nu Het leven hier went snel - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Laura Kalberg - WaarBenJij.nu

Het leven hier went snel

Door: Laura Kalberg

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Het is zo gek dat ik nu al helemaal gewend ben aan het leven hier. Het is alsof ik hier al een langere tijd woon. Af en toe loop ik naar school en denk ik: "Wat gek dat ik niet meer besef dat ik in England ben".
De eerste weken was alles nog nieuw en spannend, maar nu is alles een gewoonte geworden. Dit komt natuurlijk door school. Daardoor krijg je een standaard ritme.

Ik ben nu ook steeds meer tijd kwijt aan school. Ik moet namelijk Essay's gaan schrijven. Er lastig voor iemand die Engels niet als moedertaal heeft en dan ook nog eens Dyslectisch is! Ik had dan ook veel moeite om een begin te maken, maar nu dat er eenmaal is komt de rest vanzelf. Ze hebben hier op school een afdeling die je Essay nakijkt op de spelling, speciaal voor internationale studenten. (Moet ik natuurlijk wel mijn essay op tijd af hebben om hem te laten checken ;) )

Ik heb de engelse taal altijd mooi gevonden (dat accent, wauw), maar sinds ik hier ben vind ik het minder mooi. Op tv wordt er altijd duidelijk gepraat, maar hier praten ze net alsof ze hun woorden niet afmaken. Zo komt het meer aso over dan netjes/bekakt.

Heb ook al enige foutjes gemaakt, want ze hebben hier natuurlijk andere woorden dan in Amerika. En doordat ik vooral Amerikaanse films heb gekeken, heb ik meer een Amerikaanse woordenschat. Dus als ik zin heb in chips, moet ik geen chips zeggen, want dan bedoel ik dus friet. chips = crips. Erg verwarrend.
Ook moet ik geen 'pants' zeggen als ik het over broeken wil hebben, want pants = ondergoed.. oeps.
En als je aan iemand vraagt: "Do you pool?" Dan vraag je: "Heb je al een meisje om de avond mee door te brengen". Dus vergeet het woordje 'play' niet :P

Volgende week heb ik een week vakantie. Dan komt m'n moeder naar Londen voor 2 daagjes :) Heb er nu al heel veel zin in!
Ook is het bijna Halloween, weet alleen nog niet als wat ik verkleed zou gaan dus tips zijn welkom (Graag iets makkelijks en goedkoops).
Misschien moet ik maar als Zwarte Piet gaan uit protest :P (Dus stuur me even een pieten-pakje op, graag roze/paars :) )
Zaterdag ga ik waarschijnlijk shoppen in een shoppingcentre hier 1 uur rijden vandaan.

Kortom, een leuk vooruitzicht!

  • 24 Oktober 2013 - 14:48

    Evelien:

    Jammer dat ik volgende week niet langs kan komen :(
    En ik zou inderdaad als zwarte piet gaan als ik jou was! Toch leuk om iets van onze cultuur te laten zien.
    Oh en over de Engelse taal gesproken. Ze praten zeker meer als die mensen van Geordie Shore?!

    Succes met je Essays. Ben blij dat ik geen engelse verslagen hoef te typen..
    xxx Evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Well hi :) Ga mee met mij op reis Have Fun!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 7674

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 14 December 2014

Spanje - Logroño - Entrena

14 September 2013 - 14 December 2013

Minor in Canterbury

Landen bezocht: