Freshers Week - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Laura Kalberg - WaarBenJij.nu Freshers Week - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Laura Kalberg - WaarBenJij.nu

Freshers Week

Door: Laura Kalberg

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Freshers Week, een week vol feesten en nieuwe mensen leren kennen. Een super leuke week dus!

Ik heb vanaf vrijdag 20 September tot Zaterdag 28 September elke avond wel wat gedaan.

22 September ben ik overdag met mijn huisgenootjes Rongxin en Yuka naar de stad geweest en hebben samen geluched in Tiny Tim's Tearoom. Typisch Engels. 's avonds moesten wij voor het eten zorgen en hebben we Spaghetti gemaakt. Daarna ben ik naar het feest geweest van Freshers week, Fire & Ice night.

De volgende dag ben ik weer uit geweest en wezen poolen (en o, wat ben ik slecht).

Op dinsdag avond hebben we een film avond gehouden met mijn huisgenootjes. Het was erg gezellig en zo leer je elkaar ook beter kennen.

Op woensdag was er een Freshers Fayre. Overal kraampjes met informatie over verschillende clubs waar je je voor kan aanmelden. Dit was een erg leuke dag :) Precies zoals je ook altijd ziet in films. We kregen ook heel veel gratis dingen uitgedeeld zoals gratis pizza (jammie!) en snoepjes, frisbee etc.
Buiten kon je met een Lacross stick het hoofd van Justin Bieber raken en dan kreeg je een prijs. Dit wilde ik niet doen, want ik ben super slecht in bal spellen. Maar omdat de mensen waarmee ik was mij allemaal aanspoorde heb ik dit toch maar gedaan, en jeeej, Ik had zijn hoofd 2x van de 3 kansen geraakt :D Misschien moet ik mij toch maar aanmelden voor Lacros...

De clubs waar ik mij voor heb ingeschreven zijn:
- Dansen (weet alleen niet of ze ook aan streetdance doen)
- Cheerleaden (Kan waarschijnlijk niet omdat ik maar voor 3 maanden ben)
- Girl society
- Klimmen
En ik ga aan Zumba doen.
Hierna zijn we uiteraard ook weer uit geweest.

Op donderdag de 26e moest ik mijn rooster ophalen. Deze ziet er wel prima uit:

Maandag 1-3 Good news, Bad news
Dinsdag 9-11 Youth studies
Woensdag 9-1 Screenwriting
Donderdag 1-3 Film Sounds
Vrijdag 3-5 Advertising in the media

Ik kan eventueel nog kiezen voor: Sex and Text en een ander vak laten vallen.

Nadat we ons rooster hadden opgehaald zijn we met de meiden die ook Media doen wat gaan drinken.

's avonds was de uitleg van de Dans Society. Ze doen aan de dansstijlen Jazz, Ballet en HipHop. De volgende dag kon je kijken wat je leuk vind, en ik vind eigenlijk alle stijlen niet helemaal leuk, dus ik moet nog verzinnen of ik mij wel aanmeld. Maar het was leuk om weer een keer te dansen!

Vrijdag avond ben ik weer met Bill en Rongxin naar de pub geweest. In de pub is het altijd gezellig en je krijgt leuke gesprekken :)
Daarna wilde ik Rongxin graag een club laten zien, omdat ze nog nooit uit was geweest. Maar er stond overal zo'n lange rij dat het niet meer leuk was en zijn toen weg gegaan. Wel heeft ze even het Studenten feest gezien.

Zaterdag waren Rongxin en ik zo moe dat we na het kijken van de film 'Spirited Away' in slaap waren gevallen.
Het was eigenlijk de bedoeling dat we gingen winkelen maar dat moeten we verplaatsen naar een andere week. Ik heb als lunch lekkere Japanse noodles gegeten.
's avonds ging ik met mijn twee huisgenoten lekker optutten en daarna even een drankje doen in de pub. Daarna ging ik met wat mensen de film 'in time' kijken.

Zondag ben ik met Yuka en haar vrienden naar Dover geweest, een plaatsje aan de zee. We zijn naar het kasteel geweest en hebben op het strand gezeten. Het was een erg gezellige dag :)

Vandaag moet ik voor het eerst naar school. Ik ben benieuwd hoe dit gaat bevallen. Want ik kom in een klas met tweede en derde jaars. Iedereen kent elkaar dus eigenlijk al.
Maar ik heb er wel zin in! (Ook voor het eerst dat ik zin heb in school...)

  • 02 Oktober 2013 - 01:10

    Inge:

    cool een frisbee. En je hebt eindelijk spirited away gezien ;D

  • 05 Oktober 2013 - 13:32

    Lidwien:

    Ha Laura,

    Leuk om je blog te lezen.Zo te zien heb je het prima naar je zin! Maar nu moet natuurlijk het "echte" leven nog beginnen.....
    groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Well hi :) Ga mee met mij op reis Have Fun!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 7659

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 14 December 2014

Spanje - Logroño - Entrena

14 September 2013 - 14 December 2013

Minor in Canterbury

Landen bezocht: