Introductie week - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Laura Kalberg - WaarBenJij.nu Introductie week - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Laura Kalberg - WaarBenJij.nu

Introductie week

Door: Laura Kalberg

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Donderdag de 19e en vrijdag de 20 had ik pas mijn verplichte dagen. Omdat ik Woensdag dus niet zoveel te doen had vroegen de twee Italiaanse huisgenoten of ik met hun mee wilde. Zij zijn namelijk twee leraren die met hun studenten een weekje Engeland bekijken. Dit leek mij gezellig en zo gezegd, zo gedaan.

Woensdag gingen we eerst even winkelen in Canterbury en leerde ik de studenten een beetje kennen. Daarna gingen we met een schoolbus naar het plaatsje Ray en de Battle of Hastings. Ik ben dus eigenlijk met een soort schoolreisje mee geweest.
De studenten waren heel aardig en ik heb het dus heel gezellig gehad.

Na het bezoeken van de twee plaatsen ging ik mee uiteten met de leraren. Dit uiteraard in een Italiaans restaurant. De leraren kenden de eigenaren van het restaurant dus kregen we een soort privé behandeling ;) Het eten was extra lekker gemaakt en we kregen allemaal lime shotjes. De werknemers van het restaurant kwamen ook bij ons zitten enzo.
Een erg grappige ervaring om zo tussen de Italianen te eten. Het werd wel laat, maar dat was niet erg.

De volgende dag had ik mijn eerste introductdag. Deze dag was alleen voor internationale studenten. In het begin kwam in gelijk in gesprek met een jongen uit Slowakije en een jongen uit Nigeria.
Na het welkoms-gesprek waren er allemaal workshops. Wij gingen naar een workshop dat over planten bleek te gaan, en we waren maar met zijn drieën. Daarom kregen we een rondleiding op de campus wat erg nuttig was.
Daarna kwamen we bij een workshop waar we elkaar moesten voorstellen en ik heb nog geen Nederlandse mensen ontmoet. Tijdens de lunch kwam er nog een meisje uit Slowakije bij en gingen we met z'n vieren naar workshops.

's avond gingen we allemaal eten in de lounge. Maar we hadden nog ander half uur de tijd tot het eten, dus zijn we gaan poolen. We konden er allemaal niet zo veel van, maar dat maakte het juist leuk. (Ik heb beide potjes gewonnen door puur geluk ;) ).

De volgende dag waren er weer twee workshops en zijn we met dezelfde groep gegaan. Toen was het tijd om je te registreren als student. Omdat er verschillende tijden waren gingen we eerst naar de kathedraal. En man, wat is die groot! Van binnen is hij heel indrukwekkend.

Na het bezoeken hiervan moest ik mijn registreren als officieel student. Dit is allemaal goed verlopen, op één document na, maar dat heeft niet zo veel haast.

Toen dit allemaal klaar was gingen we naar huis om te eten en ons klaar te maken voor de eerste avond uit!

We hadden een redelijk grote groep met:
- Meisje uit Slowakije
- Jongen uit Slowakije
- Jongen uit Nigeria
- Jongen uit geen idee
- twee jongens uit Bulgarije
- Jongen uit Engeland

Het Engelse uitgaansleven is echt bizar. Ten eersten is het in Engeland hartstikke koud op dit moment (en met namen 's nachts, want dan is er geen zon). Maar alle meiden hier hebben kleding aan dat je niet echt kleding kan noemen. Een super kort rokje waarin je alles kan zien zitten en vaak een topje boven de navel. Ik voelde mij hartstikke ingepakt met mijn jurkje en panty.

Ten tweede lopen de meiden op torenhoge hakken waarbij ik mij afvraag hoe ze dat de hele avond gaan volhouden. Wat mij brengt tot punt drie

3: Iedereen is hier om 12 uur al zo dronken dat elk meisje om de minuut op de grond valt. Ik heb ook al veel ambulances gezien die mensen in een folie deken wikkelen en de hele avond bij die persoon blijven om ze te verzorgen.

Toen ik 's avonds naar huis liep kreeg ik nog een hardverzakking omdat ik een lichaam op de grond zag liggen en ik even dacht dat het een lijk was. Maar het was gewoon een zwerver die midden op het voetpad aan het slapen was. juist. Welkom in Engeland!

Vanavond gaan we waarschijnlijk weer uit maar gaan we eerste gewoon bij iemand chillen.

  • 21 September 2013 - 15:41

    Jacqueline Koet:

    Nou Lou ik ben blij dat je een nuchtere Hollandse bent en geen Engelse!

  • 26 September 2013 - 16:45

    Inge (zusje):

    Lol, je had mama moeten zien toen ze dit las :')

  • 01 Oktober 2013 - 16:10

    Jos:

    Inderdaad, welkom in Engeland.
    Laat je niet gekmaken hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Well hi :) Ga mee met mij op reis Have Fun!

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 7678

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 14 December 2014

Spanje - Logroño - Entrena

14 September 2013 - 14 December 2013

Minor in Canterbury

Landen bezocht: